Alpe d'HuZes/Mathijs Douwe Team

Ter nagedachtenis aan Mathijs, 18 mei 2008 op tien-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersentumor.





donderdag, augustus 27, 2009

Vriend Justin

Het nieuwe schoolseizoen is weer begonnen. Eén van Mathijs beste vrienden, Justin, komt nog regelmatig voordat hij naar school gaat even aan om ons op te halen en met ons mee te fietsen naar school. Af en toe eet hij een broodje mee tussen de middag. Meestal ben ik, L. dan thuis. Het doet me goed en het is gezellig om Justin te spreken. We hebben het dan over bijvoorbeeld de leerstof. Justin en Mathijs waren even oud en hebben in de kleuterklas bij elkaar in de klas gezeten. Daarna kwamen ze in verschillende groepen terecht, maar bleven goede vrienden. Justin en Mathijs hadden veel dezelfde interesses . Samen lekker voetballen, spelletjes doen, game-cuben, etc. En stoeien konden ze ook goed samen. Vandaag vroeg Justin mij of hij iets op Mathijs zijn weblog mocht plaatsen. Hij had het al uitgetikt op een bepaalde site en kon het zo overzetten op onze computer. Bij deze:


Kanker


Een klein woordje
Met zo'n groot effect
Doet je huilen van schrik
Een woordje van 6 letters groot
Voor de een een scheldwoord
voor de ander DOOD


Kanker
Waarom op de wereld gekomen?
Alsof er iemand van zit te dromen,
geen middel dat er tegen op kan.
Het doet je pijn en maakt je bang,
och.. mensen als ik jullie kon helpen
zal ik mijn leven inzetten,
voor al die miljoen mensen
vul ik al hun goede wensen

waarom, waarom... mijn beste vriend...
overleden aan kanker.