Alpe d'HuZes/Mathijs Douwe Team

Ter nagedachtenis aan Mathijs, 18 mei 2008 op tien-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersentumor.





zaterdag, maart 25, 2006

"Een kaartje voor Fredrieke"


Vorige mail gaven we aan dat Fredrieke zich af en toe wat achtergesteld voelt. Niet zo vreemd met al die aandacht voor Mathijs. Na haar afzwemmen afgelopen zaterdag hebben een aantal mensen haar gefeliciteerd. O.a. is door de telefoon voor haar gezongen en ook zijn deze week veel kaartjes binnengekomen. Zoals vanochtend weer twee. Haar letterlijke reactie toen ik de twee enveloppen aan haar gaf: "nou krijg ik ook eens wat. Eindelijk."

Mathijs is vanaf dinsdag weer naar school gegaan. En zoals ook tijdens de ziekenhuistijd steeds bleek: hij knapte weer zienderogen op. Mathijs houdt van regelmaat/'het gewone'. Of zoals hij begin dit jaar uit zichzelf een keer aangaf (lang leve de tv-reclame!): "ik ben net Hans Anders. Ik weet graag waar ik aan toe ben."

Het eten pakt hij gelukkig weer goed op. Voor het eerst sinds ruim een jaar (!) zat hij woensdag op het aanrecht - een klim op weg naar de snoeptrommel - toen Lies de keuken binnenkwam. Hij "had wel zin in iets te eten". In overleg met het AMC bouwen we de sondervoeding deze week versneld af richting (weer) 200 kcal. Ondertussen de weegschaal goed in de gaten houdend.