Alpe d'HuZes/Mathijs Douwe Team

Ter nagedachtenis aan Mathijs, 18 mei 2008 op tien-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersentumor.





zondag, maart 16, 2008

Een goede en gevulde week

Na de extra edities van deze week nog een kort verslag van wat verder de afgelopen week speelde. Maandag is Mathijs naar de oogarts geweest. Zij kon geen oogafwijking (qua sterkte) ontdekken. Een MRI zal eventueel uit moeten wijzen wat de oorzaak van het af en toe wegkijken van het rechteroog is. Deze week ook bloed geprikt om te bepalen of de depakinespiegel (tegen epilepsie) nu op peil is. Een vervelende prik uit de arm. Het lijkt erop, dat Mathijs nu goed 'ingesteld' is. Morgen (maandag) hiervoor opnieuw prikken. Afgelopen woensdag hebben we Mathijs zijn 10-de verjaardag gevierd, maar hiervan zijn jullie hieronder al op de hoogte gesteld. Vrijdag kwamen de rapporten mee. Zowel Mathijs als Fredrieke hadden een prachtig rapport. Mathijs had allemaal voldoendes, ruim voldoendes, een goed en prima scores voor de toetsen. Een geweldige prestatie nu hij maar vier dagdelen naar school gaat. Het rapport van Fredrieke was al even goed. Dit ondanks wat zij allemaal mee moet maken. Gisteren (zaterdag) zijn we naar de kindergenezingsdienst in Leiderdorp geweest. Toen we aankwamen bleken er al familieleden in de kerk te zitten. Hier wisten we niets van. Twee tantes, een schoonzus, opa, oma, twee neefjes en oma van 92! Wat een verrassing en fijn, dat ze dit met ons wilden delen. Op een gegeven moment werd Mathijs door Ds. Zijlstra naar voren geroepen. Na een gesprekje met Mathijs en L. werd er voor totale genezing gebeden. Een heel mooi moment. Toen ik Mathijs 's avonds vroeg wat ik hierover op de weblog zou kunnen zetten zei hij het volgende: "Ik ben er optimistich van geworden. Ds. Zijlstra was er even stil van he, toen je zei waar ik allemaal last van had (maag, evenwicht, oog, epilepsie). Ik ben er door 'opgepimpt'. Het heeft me moed en vertrouwen gegeven dat ik weer beter word." Graag willen we iedereen bedanken die de tijd heeft genomen om met name gisteren voor ons te bidden of aan ons te denken.
Vandaag is Mathijs met opa, Bram en oom Gerrit naar de Arena, naar de wedstrijd Ajax - Willem 2. Met een gunstige afloop voor Ajax. Gelukkig.