Alpe d'HuZes/Mathijs Douwe Team

Ter nagedachtenis aan Mathijs, 18 mei 2008 op tien-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersentumor.





zondag, februari 24, 2013

Bijna vijf jaar zonder Mathijs

Gisteren ben ik 49 jaar geworden. Recent las ik dit mooie gedicht, wat mij deed denken aan Mathijs.




Lieve mama, laat je tranen
niet langer vallen in jouw schoot
                                                          Misschien word ik niet zoals
jij ooit verwachtte groot
Maar ik ben mijn vlieger achterna
Naar waar bloemen mij omringen
En vlinders met hun vleugels
de mooiste liedjes voor mij zingen.




Lieve mama, ook al lijk ik ver
Ik houd je in de gaten,
Want jij mijn lieve mama,
Kan ik nooit verlaten
Ik zweef nu als een engel
bij je dag en nacht
En als je ’s avonds slapen gaat
Kus ik jouw wangen zacht.



Lieve mama, ik vlieg nu
voorbij de zonnestralen
En als jij ooit jouw ogen sluit
Kom ik mijn mama halen
Ik zal je brengen naar mijn paradijs
Vol vliegers groot en klein
En vanaf dat moment
Zullen we weer samen zijn.

(onderste foto: vliegeren, mei 2006, op Texel)