Alpe d'HuZes/Mathijs Douwe Team

Ter nagedachtenis aan Mathijs, 18 mei 2008 op tien-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersentumor.





zaterdag, maart 10, 2007

De bloopers



Er is deze week heel veel gebeurd. In de eerste plaats - allerbelangrijkste! - natuurlijk de goede uitslag maandag. Maar ook het hele (pers)gebeuren n.a.v. de diefstal bij de Buitenboys. Wat nog steeds doorgaat, er lopen nog – nee starten nog – steeds nieuwe acties om het gestolen geld weer aan te vullen. Er is bijna 600 euro gestolen. Inmiddels hebben de Buitenboys – zo hoorde ik gisterenavond – 8600 euro ‘terug’ (zie www.buitenboys.nl).

Maar er gebeurde niet alleen veel, we hebben ook veel gelachen rondom het hele Buitenboys-gebeuren. Hier de ‘bloopers’:

- Zondag kreeg Mathijs midden op het voetbalveld van AS ’80 een cheque (een gift dus) voor Kika aangeboden. Op de foto die twee dagen later in de Telegraaf staat zie je Mathijs werkelijk van oor tot oor grijnzen. 150 euro staat er op die cheque! Een paar uur nadat Mathijs de gift in ontvangst had genomen, terugrijdend naar huis, spreekt Mathijs vanaf de achterbank: “die 150 euro, dat vind ik ook een mooi cadeau. Daar ga ik lekker computerspelletjes voor kopen.” (niet helemaal begrepen dus)
- Op maandagavond gaan we naar de Buitenboys omdat Hart van Nederland opnamen van de inbraak wil maken. Voordat we naar het voetbalveld gaan kijken we nog even naar omroep Flevoland waar ook een item over de inbraak is. Daarin is te zien dat de dieven een gat in het dak hebben geknipt en zo de kluis hebben gestolen. Het hele clubgebouw was beveiligd, maar net niet de ruimte waar de kluis stond. Mathijs op de heenreis met de auto richting interview/Buitenboys: “Niet zo slim dat ze bij de Buitenboys de kluis net in een kamer zetten waar geen beveiliging is.” Ik tegen Mathijs: “Als je het maar laat om dat zo meteen voor de camera te zeggen!”
- Voor de opnames van Hart van Nederland moest Mathijs eerst wat meetrainen met de D-spelertjes die op het veld bezig zijn. Hij kreeg dus – net als de D-tjes- instructies van de trainer. Daarna werd nog een interviewtje voor de camera door Hart van NL opgenomen. Na het interview loop ik samen met Mathijs de trap van de voetbalkantine op. Dan blijkt weer hoe niet-interessant Mathijs al die persaandacht vindt. Ik tegen Mathijs: “Ging het interview voor de camera goed?” Mathijs kijkt mij vragend/beetje vreemd aan (“waar hééft ‘ie het over?) en antwoord: “Nou, de trainer vond dat ik heel goed kon passen!”.