Alpe d'HuZes/Mathijs Douwe Team

Ter nagedachtenis aan Mathijs, 18 mei 2008 op tien-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersentumor.





dinsdag, mei 19, 2009

Tante Riet

De afgelopen dagen hebben wij ontzettend veel brieven, kaarten en mails gehad. Ook staan er in huis diverse boeketten bloemen. Iedereen die op wat voor wijze dan ook aan ons gedacht heeft, ook in mondelinge gesprekken, erg bedankt hiervoor.

Tante Riet schreef het volgende aan Mathijs:

Lieve Mathijs,

Wat was jij een kanjer. Want ik heb nu twee bestralingen gehad. Je ligt daar alleen in zo’n grote zaal en dan zeggen ze “tot zo”. En dan laten ze je achter. Ik, tante Riet, vindt dat nogal moeilijk. Maar jou heb ik hierover nooit horen klagen. En dan was het bij jou nog ingewikkelder. Jij bent een voorbeeld om je aan op te trekken. Bravo lieverd.

Liefs,
Tante Riet.



Fredrieke's gedicht voor Mathijs:

<he thijs!

hier spreekt je zusje!
ik mis je,dat weet iedereen.
maar jij weet zelf ook wat je voor me betekent.
en dat ik van je hou.
van de allerjuistejou.
je zusje wil zeggen dat je in mijn hart zit.
en dat blijft voor altijd.
maar je hebt geen pijn meer en dat is ook wel fijn.
maar het is toch stom want je hoort hier te zijn!
ik zie pas weer over een paar jaar.
gelukkig zijn we dan weer snel bij elkaar.
en je hele leven heeft om kanker gedraait.
maar tot slot heb je uitgezwaaid.
ik hoop dat je het goed vindt dat ik liedjes over je maak.
je mocht niet weg maar het is toch gebeurt.
en daardoor is mijn leven gescheurt.
iedereen weet je komt niet terug.
ik wil je weer zien heel vlug!
je deed je best.
dat weet iedereen.
maar ik zit toch met een heel groot probleem.

dat vertel ik in mijn gebed.
dat is wat ik wil en dat is een wed.

mathijs je betekent alles voor me maar zet nog een paar jaar door.
want dan hoor ik jouw stem weer letterlijk in mijn oor.

he broer I LOVE YOU!
van fredrieke!